Standardowy podział reklamy: radiową, telewizyjną, prasową, internetową oraz reklamy zewnętrzne.

Reklama to marketingowa dziedzina niezwykle zależna od technicznych możliwości firmy, sytuacji na rynku oraz grupy odbiorców, do których jest adresowany przekaz. Zależnie od tych i wielu innych czynników można stosować różnorodne odmiany reklamy. Najczęściej używany jest podział na reklamy radiową, telewizyjną, internetową, prasową oraz reklamy zewnętrzne. Kolejną grupę reklam będzie stanowić reklama zewnętrzna z rodzaju stand-up, to znaczy często spotykane standy reklamowe.

billboard
Autor: Elliott Brown
Źródło: http://www.flickr.com
Warto nieco więcej coś o nich napisać, jest to bowiem jeden z lepiej rzucających się w oczy sposobów prezentacji produktu. W epoce bezustannego gąszczu informacji, natłoku obrazów i dźwięków, konsumenci nauczyli się ignorować to wszystko i selektywnie wybierać tylko takie, które uważają za ważne lub interesujące. Biorąc to pod uwagę umiejętność zwrócenia uwagi nietypową grafiką czy interesującym motywem może być bardzo istotna.

reklamy w mieście
Autor: GabboT
Źródło: http://www.flickr.com

Standy reklamowe od długiego czasu są nieodłącznym elementem wyposażenia marketów, pasaży handlowych, teatrów, a nawet szkół czy urzędów i biur. Nie obejdą się be nich również przeróżne miejsca usługowe, począwszy od gabinetów fryzjerskich i kosmetycznych, przez kluby fitness, a na bibliotekach kończąc. Standy reklamowe opanowały reklamę głównie z tego powodu, że bardzo dobrze wplatają się z przekazywanymi treściami w tematykę miejsc, w których są prezentowane (tu oferta standów). Docelowa grupa niejako kształtuje się sama poprzez bycie w określonych miejscach, tak więc reklamodawcy zostaje skupić się na jak najbardziej efektywnym przekazaniu reklamy albo ciekawej prezentacji produktów.

Bardzo dużym plusem tej formy reklamy będzie fakt, że reklamowe standy są niezbyt drogie, bardzo estetyczne i funkcjonalne, bowiem poza znaną wszystkim funkcją informacyjną mogą, a tak naprawdę powinny spełniać również rolę ekspozytora dla promowanej grupy produktów, powiązanych tematycznie z opisywaną ofertą. Jeśli są dobrze wykonane, mogą służyć bardzo długo, tworząc nierzadko dodatkową ozdobę dla powierzchni usługowej.